قطب بزرگ صنعت الکترونیک ایران

.EMS and OEM Company

عضویت | ورود

0

سفارش برد مدار چاپی و رشد 4 درصدی در آمریکای شمالی

>
>
سفارش برد مدار چاپی و رشد 4 درصدی در آمریکای شمالی
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
>
>
سفارش برد مدار چاپی و رشد 4 درصدی در آمریکای شمالی
اشتراک در
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

 

سفارش برد مدار چاپی طبق آماری که انجمن IPC ارائه داده است، در آمریکای شمالی در آوریل سال جاری رشد قابل توجهی را نشان میدهد. به طوری که کل محمولههای آمریکای شمالی در آوریل سال 2020 نسبت به همین ماه در سال گذشته، بیش از 4.3 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که تعداد رزروهای بردهای مدار چاپی در ماه آوریل، نسبت به سال گذشته، 19.9 درصد افزایش داشته اما نسبت به ماه قبل 7.3 درصد کاهش داشته است.

 

رشد سفارش برد مدار چاپی در سایه کووید-19

به گفته یکی از اقتصاددانان ارشد انجمن IPC، Shawn DuBravac، تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی آمریکای شمالی، علی رغم سایه کووید-19، کماکان در حال افزایش تقاضا و سفارش برد مدار چاپی و مؤلفههای آن هستند، به طوری که میزان رزور PCB در ماه آوریل 19.9 درصد رشد داشته است که قویترین رشد سالیانه را طی دو سال اخیر نشان میدهد. ضمن اینکه این میزان تقاضای بالا نشان میدهد که در ماههای آتی نیز محمولههای بیشتری در این زمینه از سوی فعالان صنعت برد مدار چاپی که یک قطعه الکترونیک حیاتی در این صنعت به شمار می‌شود، در آمریکای شمالی رزرو شود.

 

میزان سفارش برد مدار چاپی  از آوریل 2019 تا آوریل 2020

همانطور که در نمودار بالا نیز مشاهده میشود، از فوریه سال جاری، نسبت سفارش برد مدار چاپی در آمریکای شمالی رشد قابل توجهی داشته است که در ماه آوریل به بالاترین حد رسیده و نسبت به ماه آوریل سال گذشته روند صعودی را نشان میدهد.

با توجه به تحلیل آمارهای موجود در میزان تقاضا برای برد مدار چاپی در آمریکای شمالی، این نتیجه حاصل میشود که تقاضای فعلی بیشتر از عرضه است که این نکته یک شاخص مثبت برای رشد فروش در صنعت PCB محسوب میشود، بهطوری که انتظار میرود این میزان رشد، طی 3 تا 12 ماه آینده نیز ادامه یابد.