قطب بزرگ صنعت الکترونیک ایران

.EMS and OEM Company

عضویت | ورود

0

نانو LED ها و صفحه نمایش های تعاملی

>
>
نانو LED ها و صفحه نمایش های تعاملی
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
>
>
نانو LED ها و صفحه نمایش های تعاملی
اشتراک در
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

آرایه های LED ساخته شده از نانوذراتدر یک فیلم نازک، که هم قابلیت انتشار و هم قابلیت تشخیص امواج نوری را دارند می توانند تولید دستگاه های جدید با قابلیتهای تعاملی و چندوظیفه گی را امکان پذیر سازند. این ذرات پنج نانومتری از سه نوع ماده نیمه هادی تشکیل شده اند. یکی از آنها نور مرئی را پخش و جذب می کند در حالی که دو نیمه هادی دیگر جریان شارژ را در ماده‌ی اول کنترل می کنند. طبق گفته تیم تحقیقاتی، این LED ها با سرعتی سه مرتبه سریع تر از نرخ آپدیت صفحه نمایش های استاندارد بین دو حالت انتشار و دریافت نور سوئیچ میکنند طوری که صفحه نمایش ثابت و پیوسته به نظر می رسد.

محققان نشان دادند پیکسل هایی که به طور خودکارمیزان روشنایی شان را تنظیم می کنند و همچنین پیکسل هایی که توانایی پاسخ دادن به انگشت در حال نزدیک شدن را دارند، می توانند به صورت یکپارچه در نمایشگرهای تعاملی به کار برده شوند و قابلیت تشخیص اشیا و پاسخ به حرکات بدون لمس شدن را همزمان ارائه دهند. آنها همچنین آرایه هایی را نشان دادند که به یک قلم لیزری پاسخ می دهند.این نوع صفحه می تواند اساس وایتبردهای هوشمند، تبلتها و یا صفحه نمایش های دیگری باشد که قابلیت نوشتن توسط نور بر روی آن وجود دارد. محققان همچنین ادعا می کنند این نوع LED ها می توانند نور را به برق تبدیل کنند.

پروفسور “موون ساب شیم” از دانشگاه ایلینویز گفت: “روش پاسخگویی این صفحه ها به نور، مانند یک سلول خورشیدی است. ما هنوز کارهای زیادی برای انجام داریم تا این صفحه نمایش بتواند به طور کامل برق خود را تامین کند، اما فکر می کنیم بتوانیم توانایی ذخیره انرژی را بدون به خطر انداختن عملکرد LED ایجاد و بهبود دهیم”

این نوع جدید از صفحه نمایش ها همچنین می توانند با یکدیگر به عنوان آرایه های ارتباطی موازی بزرگ ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب گه دو آرایه ی LED که با یکدیگر روبرو هستند، می توانند بطور بالقوه و به تعداد بیتهای معادل پیکسلهایی که در آنها وجود دارد با یکدیگر تبادل کنند.